torstai 7. tammikuuta 2016

DIY Pöytäkirjaimet


Nyt on kuulkaas semmonen homma, että oon mennyt rakastumaan - siis T:n lisäksi, tietty! Eilen illalla sain päähäni, että meidän pöytään tulee J ja T kirjaimet, joten ei muuta kuin tänään töiden jälkeen keskustaan ja suunnaksi Sinelli. Nappasin sieltä mukaani J, & ja T kuviot paksusta pahvista. Kokoa yhdellä merkillä on 20,5cm ja hintaa 3e/kpl. En oikein tiennyt, millä tavoin koristelisin merkit. Olin miettinyt valkoista tai valkoista glitteriä, mutta jotenkin valkoinen glitter toimisi paremmin talvihäissä... Jotakin hohtoa olisi kuitenkin oltava. Kiertelin ja kaartelin Sinellin hyllyjä ja sitten mä näin ne hassut lättänät maalipurkit - sieltä löysin myös uusimman rakkauteni; Inkagold maalin. 


Maaleista löytyi myös juuri sellainen sävy (Platin Platinum), mistä olin salaa haaveillut, mutta eihän mulla ollut mitään käsitystä, että miten mä semmoista hopeaista hohdetta saan pahvikirjaimille. Myyjä tiesi kertoa, että maali levitetään sienellä (esim. meikkisienellä) ja kuivuu kuulemma nopeasti. Lisää kiiltoa saa, kun maalin kuivuttua sitä hankaa vielä sienellä. Purnukka maksoi pyöreästi 8e ja ei muuta kuin kotiin värjäämään kirjaimia! 


Ja en voi kuin suositella! Maali levittyi siististi, tasaisesti ja kuivui todella nopeasti. Onnistuin hieman sottaamaan touhussa käsiäni, mutta maali lähti todella helposti veden mukana pois. Ja mikä parasta, tää oli todella nopea diy!


Valitettavasti kirjaimet eivät pääse kuvassa täysin oikeuksiinsa. Ne hohtavat kauniisti ja ovat juuri sitä, mitä hain. Testailin tuossa äsken hieman helminauhaa näiden kaveriksi ja kyllä muuten oli ihana! Oivoi, kunpa pääsisin jo laittamaan meidän juhlapaikkaa! :D 

Kaupungilla käydessä tuli ostettua myös leimasimia, mustetyynyjä ja niitä kuumaliimahylsyjä. Viikonloppuna olisi tarkoituksena askarrella urakalla. :) Postausta mun seuraavista projekteista on taatusti tulossa! ;D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti